Ahoj všem,
před chvilkou mě Míra Hammer upozornil na tuhle diskuzi.
Prosím, než se budete k něčemu vyjadřovat a psát připomínky, pečlivě si návrh prozkoumejte. Na naše létání do FL95 nemá žádný dopad.
Nové TMA Praha je od FL95 výše a je vytvořeno pro řešení návaznosti mezi ACC Praha a APP Praha. Stejný interface má i zmiňovaný Mnichov, jen není ohraničen prostorem.
Propojení Brna s Ostravou existuje už od loňského roku (ruční oprava staré mapy) a i když není ideální, je rozhodně lepší než bývalé MTMA a MCTR Přerov.
Snížení některých TRA na FL 95 navazuje na snížení horní hranice MTMA a TMA regionáních letišť na FL 95. Opět bez dopadu na náš provoz. (sportovní pohled by něměl rozlišovat naruším-li TRA nebo prostor třídy C...obojí je špatně)
Změny CTA a pod na nás nemají žádný dopad, takže nemá smysl se jimi zabývat. Použijete je maximálně při dotazu na nějaký prostor nebo pokud poletíte IFR nebo VFR v hladině s motorákem.
Naopak malé vylepšení přináší rozdělení TRA 2 (Dědice) a úprava prostoru TRA vybíhajího od MTMA Náměšť k Jihlavě. Ten poslední prostor je od 5000AMSL.
V rámci činnosti ASM (aispace management) probíhá jednání o novém uspořádání vzdušného prostoru kolem regionálních letišť (snažíme se o zmenšení), ale jde to pomalu.
Nic ve spodním vzdušném protoru se neděje bez našeho vědomí a souhlasu, naopak vše nad FL 95 ponecháváme k dispozici ŘLP a AČR, protože tam naše zájmy vyjma vlny nejsou.
Pokud máte někdo nějaký konkrétní dotaz tak sem s ním. Rád budu reagovat. Jen prosím zanechte paniky. Sezóna je tu!
Tomas